Categories
Stiri

Pancarte și alte manipulări stângace

Cum se poate manipula aiurea, cu câteva pancarte total irelevante sau cum nu vedem pădurea de copaci. Mai jos exemplul traseului unei pancarte. Dar mai înainte, meme-ul zilei. Azi 8 ale lunii este despre… Punctul 8:

Punctul 8 din Programul USL

Și încă una: nu credeam să ajung s-ascult din nou Europa Liberă. Vorba vine, adică să-mi iau știrile despre România din massmedia internațională. Duminica trecută ar trebui predată la școlile locale de jurnalism drept Duminica Neagră – ziua în care presa română și-a astupat gura și urechile și a închis ochii la ce se petrecea “în prime-time” pe bulevardele capitalei. La fel ca și unii bloggeri “consacrați”.

În timpul ăsta, Reuters transmitea din București și, mai important este CUM relata: obiectiv, pertinent și mai ales RELEVANT, adică informație trecută prin sita gândirii raționale. Atunci când și-au dat seama că nu mai pot ignora realitatea din stradă, au început și ai noștri presari să prezinte evenimentele (unii la o zi două după, asta în era internetului). Desigur, relatările au curs denaturat funcție de portavocea fiecăruia.

Amuzant e cum, de fiecare dată când se transmite Live, manifestanții se adună lângă reporter strigând refrenul deja celebru: “Presa română, plină de minciună!” :D

Dar pe lângă presa cu botniță publicitară se tot agită portavocile ideologice

Rețeta e simplă: se ia o pancartă idioată și se bate toba fără discernământ pe tâmpenia unui unic carton. Câțiva amețiți nu sunt relevanți miilor de oameni d-acolo dar d-aia Reuters e Reuters și nu cade în capcana unor astfel de “attention whores” ideologice. În presa românească, funcție de mesajul necesar, se alege pancarta potrivită. Sau se fabrică pancarta potrivită, că înțeleg că inepția cu “Jos capitalismul” a fost produsă de o derutată dintr-o organizație ultra-stângistă. Să luăm exemplul altei derute sau derutate, căreia îi acord totuși prezumția de naivitate (ca să fiu elegant).

Andra Matzal scrie despre Piața Universității și alege să-și ilustreze articolul cu următorul banner scos din puțul gândirii:

Banner TOTB

Generalizare ineptă, “investitorii străini” sunt răufăcători care lucrează cu mănuși și cu masca de călău. Jignire aberantă la grămadă pentru nume importante precum Oracle, Renault, Ford, Daewoo, Unilever, Continental, Pirelli etc. cu activități serioase și sănătoase în România. Nu mai zic că probabil autoarea aberației își face cumpărăturile la Carrefour. Dar care autoare?!

Fiindcă atunci când urmezi linkul spre bannerul original de pe siteul artistei Sorina Vazelina, dai cu stupoare de următorul banner:

Banner original

Acum, ca la grădiniță: găsiți diferențele! Nu pot să știu traseul nefericit al bannerului de la artistă la Think Outside The Box. Cineva p-acolo pe la totb.ro trebuie neapărat să-și scoată capul din cutie. Am incercat sa comentez dar nu mi-a aparut comentariul. Dezamăgitor.

Ideea e să nu îngurgitați pe nemestecate unele pancarte, bannere, mesaje izolate și deci absolut irelevante pentru mulțimea din Piața Universității. Câțiva tâmpiți nu reprezintă mii de oameni echilibrați și frumoși. Post inspirat de pancartele nevăzute ale lui Emil Stoica.

***

Update: În timp ce ignoră sau denaturează protestele, RTV pune botul la o satiră. Ca să vedeți filtrare inteligentă a informației. Captură.

Update2Așteptăm traficanții de rosii! (+ alte comentarii beton). Genial.

Update3: Autoarea totb.ro și-a editat articolul cu bannerul original anti-RMGC ștergând aberația generalizatoare anti-investori străini. Comentariul meu acolo tot n-a apărut. Ar fi fost suficient și nici n-ar fi generat articolul de față.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *