Categories
Stiri

Mai usor cu TVR Cultural pe scari

Zilele astea am fost plecat. Fara mail, fara facebook, fara stiri. Ma intorc in contact cu tehnologia si gasesc pe mail si pe Facebook o gramada de apeluri care mai de care mai plangacioase si mai disperate despre cat de important e TVR Cultural si cat bine face el Romaniei si omenirii. Invitatii de a semna zeci de petitii pentru a salva acest post TV. Zic in gand: s-o fi dat lumea pe cultura, in sfarsit manelele nu mai sunt la moda, iar istericalele de la Acces Direct si alte emisiuni de gen nu mai au audienta. Asa o fi oare? S-ar parea ca nu. Gasim aici statisticile de audienta pe lunile octombrie si noiembrie 2011. Rezultatul e furnizat de google, nu l-am cautat in mod special pe asta, daca aveti altul mai relevant dati cu el in mine. Gasim TVR Cultural pe locul 40 ca medie a audientei intr-o zi. As vrea sa notez doua lucruri: pe de-o parte avem inaintea lui posturi ca Acasa (locul 7), Etno (locul 16), TarafTV (locul 28) asadar posturi mai putin culturale, pe de alta parte observam ca si TVR 1 si TVR 2 si TVR 3 se afla ca audienta inaintea TVR Cultural. 

Asadar, SNOBILOR, stiu ca e cool sa te vada lumea ca le ai cu cultura, ca te dai culturist cum s-ar zice. Dar atata timp cat TVR Cultural nu aduna telespectatori nici cat un miting elecetoral pot sa cred ca banii sunt aruncati pe geam. Cum spuneam mai sus, oricare dintre TVR1, TVR2 si TVR3 are audienta mai mare. Asadar de ce sa nu difuzam emisiuni culturale pe TVR1 de exemplu?

Sa va mai spun o chestie. Am in bucatarie un TV vechi. Singura metoda de a-l porni sau de a-l opri e bagatul/scosul din priza. Facand asta porneste automat pe TVR. La orele la care sunt eu in bucatarie invariabil televizorul imi ofera un film cu chinezi. Nu stiu daca filmul e bun sau rau, frumos sau nu, ideea e ca loc de emisiuni culturale ar fi la posturile publice.

Eu nu vad rostul unui post special dedicat culturii in conditiile in care, asa cum se vede din audiente, interesul pentru  cultura e maxim. Prefer o emisiune culturala in prime-time, interesanta si cu un buget care sa-i permita invitati prestigiosi sau difuzarea unor evenimente importante in locul unui post dedicat acestui domeniu la care nu se uita nimeni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *